2020年4月12日日曜日

"They Don't Care About Us" - Michael Jackson(マイケル・ジャクソン)を読解・和訳して英語力向上

Michael Jackson(マイケル・ジャクソン)の"They Don't Care About Us"を、英語のまま理解しやすいように、できるだけ短く区切って和訳してみました。

好きな洋楽で勉強しましょう!!

[PV]


<< Michael Jackson - "They Don't Care About Us" >>

Skin head, / dead head
スキンヘッドに / 役立たず

Everybody gone bad
みんな悪くなってしまった

Situation, / aggravation
状況 / 悪化

Everybody allegation
みんなが主張

In the suite, / on the news
随行して / ニュースに

Everybody dog food
みんな、ドッグフードだ

Bang bang, / shot dead
バンバン / 打たれて死ぬ

Everybody's gone mad
みんな狂ってしまった


All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて

All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて


Beat me, / hate me
俺を叩いてみろ / 嫌ってみろ

You can never break me
お前らは俺をやっつけることなんて出来ない

Will me, / thrill me
やってみろ / 俺を震えさせてみろ

You can never kill me
お前ら俺を殺すことなんて出来ないから

Jew me, / sue me
迫害してみろ / 訴えてみろ

Everybody do me
みんなが俺にするみたいに

Kick me, / kike me
蹴ってみろ / ユダヤ人と差別してみろ

Don't you black or white me
お前は俺を黒人だとか白人だと区別してんだろ


All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて

All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて


Tell me / what has become of my life
教えてくれ / 俺たちの生活がどうなってしまったのか

I have a wife and two children/ who love me
妻と2人の子供がいる / 俺を愛している

I am the victim / of police brutality, no
俺は被害者だ / 野蛮な警察の

I'm tired / of being the victim / of hate
疲れた / 被害者でいるのには / 憎しみの

You're raping me / of my pride
お前らは俺から奪った / プライドを

Oh, for God's sake
お願いだから

I look to heaven / to fulfill / its prophecy...
俺は天を仰ぐ / 遂行するために / 予言を

Set me free
俺を自由にしてくれ


Skin head, / dead head
スキンヘッドに / 役立たず

Everybody gone bad
みんな悪くなってしまった

Trepidation, / speculation
恐怖に / 憶測

Everybody allegation
みんなが主張

In the suite, / on the news
随行して / ニュースに

Everybody dog food
みんな、ドッグフードだ

Bang bang, / shot dead
バンバン / 打たれて死ぬ

Everybody's gone mad
みんな狂ってしまった

Black man, / blackmail
黒人が / 恐喝

Throw the brother / in jail
仲間を放り込む / 刑務所に


All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて

All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて


Tell me / what has become of my rights
教えてくれ / 俺たちの権利がどうなってしまったのか

Am I invisible / because you ignore me?
俺は透明人間か? / 俺を無視してるじゃないか

Your proclamation promised me / free liberty, no
お前らの宣言書は俺に約束してた / 自由と権利を

I'm tired / of being the victim / of shame
疲れた / 被害者でいるのには / 恥の

They're throwing me / in a class / with a bad name
奴らは俺を捨てようとしてる / クラスに / 酷い名前の

I can't believe / this is the land / from which I came
俺は信じられない / これがその土地だって / 俺が生まれた

You know / I really do hate / to say it
お前らは知ってる / 俺はしたくないって / こんなこと言うことを

The government don't wanna see
政府は知りたくないんだ

But if Roosevelt was living
でも、もしルーズベルト大統領が生きてたら

He wouldn't let this be, / no, no
彼ならこんな風にはさせなかったはずだ / 絶対に


Skin head, / dead head
スキンヘッドに / 役立たず

Everybody gone bad
みんな悪くなってしまった

Situation, speculation
状況は / 憶測で

Everybody / litigation
みんな / 起訴

Beat me, / bash me
俺を叩いてみろ / 殴ってみろ

You can never trash me
俺をゴミ扱いすることなんて出来ない

Hit me, / kick me
俺を打ってみろ / 蹴ってみろ

You can never get me
俺を捉えることなんて出来ない


All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて

All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて


Some things in life / they just don't wanna see
人生の何かだ / 奴らがただ見たくないもの

But if Martin Luther was living
でも、もしキング牧師が生きてたら

He wouldn't let this be, no, no
彼ならこんな風にはさせなかったはずだ / 絶対に


Skin head, / dead head
スキンヘッドに / 役立たず

Everybody gone bad
みんな悪くなってしまった

Situation, / segregation
状況は / 人種的分離

Everybody allegation
みんなが主張

In the suite, / on the news
随行して / ニュースに

Everybody dog food
みんな、ドッグフードだ

Kick me, / kike me
蹴ってみろ / ユダヤ人と差別してみろ

Don't you wrong or right me
俺が間違ってるとか正しいとか決めたいんだろ


All I wanna say is that
俺が言いたいのはこれだけだ

They don't really care / about us
奴らはどうでもいいって思ってるってこと / 俺らのことなんて

All I wanna say is that
They don't really care about us

All I wanna say is that
They don't really care about

All I wanna say is that
They don't really care about

All I wanna say is that
They don't really care about

All I wanna say is that
They don't really care about


MP3CD(アルバム)


■関連記事

洋楽の歌詞を和訳して英語の勉強


0 件のコメント:

コメントを投稿

注目の投稿

"Guerilla Radio" by Rage Against The Machine(レイジ アゲインスト マシーン)を読解・和訳して英語力向上

Rage Against The Machine(レイジ アゲインスト マシーン)の"Guerilla Radio"を英語の勉強のため和訳しました。 格闘技好きの方にはお馴染みのPRIDEでも使われていた曲ですね!! テンション上がってしまいます! できる...

Popular