2020年4月12日日曜日

"Cheyenne" - Jason Derulo(ジェイソン・デルーロ)を読解・和訳して英語力向上

好きな曲を英語の勉強に使用したいと思います。

Jason Derulo(ジェイソン・デルーロ) の"Cheyenne"(シャイアン)をできるだけ短く区切って和訳してみました。

[PV]

<< Jason Derulo - "Cheyenne" >>

I'm a little unsure / how it got so complicated
俺はちょっとわからない / どうしてこんなにややこしくなってしまったのか

If I let go / I know / I'll regret it
もし行かせてしまったら / 俺は分かってる / それを後悔するだろうって

Every heart / that I held before, / I was sure / to break it
どんな気持ちも / これまでに抱いた / おれは分かってた / それは終わるって

I don't know / what you did
分からない / 君が何をしたのか


But I just can't stop
ただ止めることができない

Thinking about you / every day
君のこと考えることを / 毎日

No, I can't stop now
もう、止められないんだ


Look / what we started, baby
思い出して / 俺たちが始めたことを

You're not / what I expected
君は違った / 俺が期待したものとは

'Cause all I ever wanted / was some fun
だって、俺が望んだのは / ちょっと楽しみたかっただけだから

Look / what we started, baby
思い出して / 俺たちが始めたことを

I used to look / for exits
俺は探してただけなんだ / 逃げ道を

'Cause all I ever wanted / was some fun
だって、俺が望んだのは / ちょっと楽しみたかっただけだから


I never meant / to fall in love
俺は全然そんなつもりはなかった / 恋に落ちるなんて

I never meant to fall in love
I never meant to fall in love
I never meant to fall in love


Cheyenne
シャイアン


Got the table set / for two / guess you couldn't make it
テーブルを用意した / 2人のための / 君はできないだろうって思って

Thought / I kissed your lips again, / I was dreaming
考えた / また君にキスしたいって / 夢を見ていたんだ

I still believe / that night we shared / was something sacred
俺はまだ信じてる / 俺たちが一緒にいたあの夜は / 何か神聖なものだったって

I'm tryna clear my head
頭の中を空にしようとしてる


But I just can't stop
ただ止めることができない

Thinking about you / every day
君のこと考えることを / 毎日

No, I can't stop now
もう、止められないんだ


Look / what we started, baby
思い出して / 俺たちが始めたことを

You're not / what I expected
君は違った / 俺が期待したものとは

'Cause all I ever wanted / was some fun
だって、俺が望んだのは / ちょっと楽しみたかっただけだから

Cheyenne
シャイアン

Look / what we started, baby
思い出して / 俺たちが始めたことを

I used to look / for exits
俺は探してただけなんだ / 逃げ道を

'Cause all I ever wanted / was some fun
だって、俺が望んだのは / ちょっと楽しみたかっただけだから


I never meant / to fall in love
俺は全然そんなつもりはなかった / 恋に落ちるなんて

I never meant to fall in love
I never meant to fall in love
I never meant to fall in love


Cheyenne
シャイアン

Cheyenne
Cheyenne
Cheyenne


No, I can't stop
もう、止められないんだ

Thinking about you / every day
君のこと考えることを / 毎日

No, I can't stop now
もう、止められないんだ


Look / what we started, baby
思い出して / 俺たちが始めたことを

You're not / what I expected
君は違った / 俺が期待したものとは

'Cause all I ever wanted / was some fun
だって、俺が望んだのは / ちょっと楽しみたかっただけだから

Look / what we started, baby
思い出して / 俺たちが始めたことを

I used to look / for exits
俺は探してただけなんだ / 逃げ道を

'Cause all I ever wanted / was some fun
だって、俺が望んだのは / ちょっと楽しみたかっただけだから


I never meant / to fall in love
俺は全然そんなつもりはなかった / 恋に落ちるなんて

I never meant to fall in love
I never meant to fall in love
I never meant to fall in love


Cheyenne
シャイアン

Cheyenne
Cheyenne
Cheyenne

Cheyenne


こちらの曲です。

0 件のコメント:

コメントを投稿

注目の投稿

"Guerilla Radio" by Rage Against The Machine(レイジ アゲインスト マシーン)を読解・和訳して英語力向上

Rage Against The Machine(レイジ アゲインスト マシーン)の"Guerilla Radio"を英語の勉強のため和訳しました。 格闘技好きの方にはお馴染みのPRIDEでも使われていた曲ですね!! テンション上がってしまいます! できる...

Popular